DEPARTAMENT COMERCIAL DE L'EMPRESA

Responsable de la gestió de la distribució i la venda del producte, per a això, cal fer estudis de mercat i organitzar campanyes publicitàries i de promoció, sovint a les fires.


EL MÀRQUETING

L'empresa ha d'estudiar les relacions que s'estableixen entre les necessitats que cobreixen els productes que volen vendre i el mercat al qual van destinats. Aquesta tasca rep al nom de màrqueting.

A tots ells va dirigit l'anomenat pla de màrqueting, una anàlisi exhaustiva de les condicions en què un determinat producte s'introduirà en el mercat.


LA LOGÍSTICA 

El conjunt d'activitats relacionades amb la gestió i la planificació de l'empresa pel que fa al control dels estocs i al transport i l'emmagatzematge de les primeres matèries  i els productes acabats s'anomena logística.


L'EMMAGATZEMATGE

El magatzem és l'espai que les empreses destinen a dipositar-hi les mercaderies acabades i preparades per al seu transport i la seva comercialització posterior. També es desen en aquest espai les primeres matèries o els productes semielaborats.


L'EMMAGARTZEMATGE I EL SISTEMA "JUST A TEMPS" (JUST IN TIME)

Que consisteix a proveir les primeres matèries just en el moment que es necessiten.


CONDICIONS ESPECIALS D'EMMAGATZEMATGE

Alguns productes, com els alimentaris, els farmacèutics, els radiactius i determinats components químics, necessiten sistemes d'emmagatzematge especials ja que han de ser guardats en condicions determinades de temperatura i humitat, en cambres especials i en alguns casos a una distància mínima dels nuclis poblats.


ESTUCTURA DEL MAGATZEM

Un altre sistema molt generalitzat d'emmagatzematge és el dels palets.
Els palets són unes estructures de fusta sobre les quals es col·loquen adequadament les mercaderies per al seu emmagatzematge i el seu transport posterior.


SISTEMES DE TRANSPORT DINS DEL MAGATZEM

Els portapalets (manuals o elèctrics).
Transelevadors, les cintes transportadores, els transportadors aeris o els carros guiats per cadenes contínues. 


EL CODI DE BARRES

Sistema internacional d'identificació automàtica dels productes.

a. Saber en tot moment l'estoc del magatzem.
b. Regular ordenadament de manera automàtica el moviment de mercaderies dincs del magatzem.
c. Identificar el producte i conèxer-ne les característiques (tipus de producte, empresa que l'ha fabricat, país de procedència).
 
Copyright (c) 2011 Tecnologia 2n A. Design by Ariadna Garcia.

.